Koncerty w 2024 roku

Koncert pt. „Zimowe melodie”

3 lutego (sobota) 2024 roku o godz. 15.00, 17.00
Wstęp z zaproszeniami

Plakat [pdf]

Zagrają uczniowie z Pianostrefy i Piano Sound

Nauczyciele prowadzący:
Justyna Maciejewska-Kud (Pianostrefa)
Filip Malawski (Piano Sound)

www.pianostrefa.pl
www.pianosound.pl


 

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert piosenek Agnieszki Osieckiej pt. „Nie żałuję” w wykonaniu Grupy Zielono Nam Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu

2 lutego (piątek) 2024 roku o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]

Program [pdf]


Zielono Nam – grupa słowno-muzyczna, która powstała w 2018 roku jako jedna z sekcji działających na Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Należą również do Chóru Apasjonata UTW w UE i tu doskonalą zdolności wokalne dzięki współpracy z dyrygentem Bartoszem Jugo. Za kształt artystyczny i reżyserię spektakli odpowiada przewodniczący – dr Stefan Kaufman. Ich pasją jest śpiew, a celem sekcji jest tworzenie projektów słowno-muzycznych na różne okazje na podstawie poezji i klasycznej piosenki polskiej oraz zagranicznej. W dorobku grupy są projekty: Koncert dla Esperantystów 2019 „Co nam w duszy gra”; W maju 2019 we współpracy z malarzami i Sekcją Haiku powstał projekt „Nasze małe tęsknoty w poezji, muzyce i malarstwie”; „Mijają pory roku – zatrzymaj chwilę”; „Czas nas uczy pogody”; Koncert poezji i piosenki francuskiej „Słowa i nuty znad Sekwany”; „Świat nie jest taki zły”; Koncert wierszy i piosenek Agnieszki Osieckiej „Nie żałuję”. W przygotowaniu: „Piosenka jest dobra na wszystko” oraz Koncert „Trzech tenorów – Jaki piękny jest świat”.


 

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na premierę płyty Katarzyny Kaczorowskiej i Katarzyny Falany „Moszkowski. Taneczne Potpourri”

31 stycznia (środa) 2024 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]


Katarzyna Kaczorowskiej i Katarzyna Falana „Moszkowski. Taneczne Potpourri” [pdf]

Katarzyna Kaczorowska, pianistka i kameralistka. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie prof. Olgi Rusiny. Laureatka konkursu pianistycznego „Konzerteum” w greckim Markopoulo w 1995 roku. Artystka umiejętnie łączy miłość do fortepianu z działalnością edukacyjną i aktywnością koncertową. W latach 1996-2010 była nauczycielką fortepianu i akompaniamentu w Szkole Muzycznej I st. im. Grażyny Bacewicz oraz w Szkole Muzycznej II st. im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu. Od 2000 r. prowadzi klasę fortepianu w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu. Jej uczniowie są laureatami wielu prestiżowych konkursów w Polsce i na świecie. Od niemal trzydziestu lat prowadzi ożywioną działalność koncertową w zakresie kameralistyki. Współpracowała z wieloma utytułowanymi solistami, akompaniowała wybitnym skrzypkom m.in. Hannie Lachert-Segal (New York Philharmonic), Wiktorowi Kuzniecowowi i Robertowi Bacharze. Była także akompaniatorką podczas kursów mistrzowskich prof. Idy Haendel. Nagrała kilka płyt, m.in. From The Shadow To The Light z klarnecistą Janem Jakubem Bokunem, Ottorino Respighi z Ewą Podleś, Michałem Nestorowiczem i Wrocławską Orkiestrą Kameralną „Leopoldinum” dla firmy KOCH oraz Skrzypce w miniaturze ze skrzypkiem Marcinem Ostrowskim. Zagrała też koncerty rejestrowane przez Polskie Radio i Telewizję Polską.

Katarzyna Falana, pianistka i kameralistka. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu prof. Ewy Bukojemskiej oraz studiów podyplomowych w klasie kameralistyki (duet fortepianowy) prof. Janiny Baster. Od wielu lat łączy aktywność koncertową ze szkoleniem młodych adeptów fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu. Wielokrotnie wyróżniana dyplomami dla pianisty-kameralisty na konkursach instrumentalnych i wokalnych. W latach 1993-1994 stypendystka Prezydenta Miasta Katowic. Laureatka wielu konkursów ogólnopolskich i zagranicznych, m.in. Międzynarodowego Konkursu Duetów Fortepianowych w Rzymie w 1997 r. i półfinalistka Reding-Piette Piano Duo Competition w Neuchatel w Szwajcarii w 2001 r. Brała udział w kursach mistrzowskich pod kierunkiem prof. H. Czerny-Stefańskiej i W. Obidowicza oraz w kursie duetów fortepianowych w Rostocku w klasie H. Petera i V. Stenzla (Niemcy) i B. Eden i A. Tamira (Izrael). Jako muzyk orkiestrowy od 2009 r. współpracuje z Filharmonią Wrocławską NFM, biorąc udział w licznych koncertach symfonicznych oraz w festiwalach Wratislavia Cantans i Musica Polonica Nova. Zagrała pod batutą wielu wybitnych dyrygentów, m.in. P. Herreweghe, J. Swensena, A. Boreyko, G. Chmury, S. Skrowaczewskiego i J. Kaspszyka. Koncertowała z orkiestrą w Europie i w Stanach Zjednoczonych.


Artystki współpracują ze sobą od 2015 roku, wykonując muzykę fortepianową na cztery ręce.



Przełom XVIII i XIX w. w muzyce przyniósł ze sobą rozwój wirtuozostwa instrumentalnego. Wraz z początkiem romantyzmu rolę dominującego instrumentu (zarówno w sferze solowej, jak i koncertowej) zyskał fortepian. Działalność koncertowa i kompozytorska takich twórców jak F. Chopin, czy F. Liszt otworzyła drogę kolejnym pokoleniom muzyków, co spowodowało, że na niespotykaną dotąd skalę pojawiło się mnóstwo wybitnych wirtuozów tego instrumentu, którzy wzorem mistrzów pianistyki I połowy XIX w. łączyli karierę wykonawczą z twórczością kompozytorską. Do tego grona zalicza się Moritz Moszkowski. Urodził się w 1854 r. we Wrocławiu w rodzinie o polsko-żydowskich korzeniach. Atmosfera domu rodzinnego przesycona miłością do sztuki sprawiła, że szybko zauważono wybitny talent Moszkowskiego do gry na fortepianie, a u jego starszego brata Aleksandra zdolności literackie. Przez pierwsze lata kompozytor uczył się w rodzinnym mieście, jednak w 1865 r. wraz z rodziną przeniósł się do Drezna, gdzie został przyjęty do Konserwatorium. Po zaledwie 3 latach wyjechał do Berlina. Tam kontynuował studia w zakresie gry na fortepianie i kompozycji w Konserwatorium Sterna, a następnie w Neue Akademie der Tonkunst. O wybitnym poziomie jego umiejętności świadczy fakt, że już w wieku 17 lat objął stanowisko pedagoga klasy fortepianu w macierzystej uczelni i piastował je przez kolejne 25 lat. Równie szybko, bo w wieku 19 lat rozpoczął działalność estradową. Jego debiut odbył się w Berlinie, w obecności samego F. Liszta. Koncert ten zapoczątkował wieloletnią międzynarodową karierę przerwaną w wyniku kontuzji ręki. Od tego czasu Moszkowski skupiał się na działalności pedagogicznej i twórczości kompozytorskiej. Zwłaszcza w tej ostatniej roli cieszył się przez długie lata sławą w rodzinnym Wrocławiu, w którym – jak pisała prof. Maria Zduniak, wybitna badaczka życia muzycznego na Dolnym Śląsku – nazwisko Moszkowskiego było jednym z trzech najczęściej pojawiających się na plakatach koncertowych kompozytorów polskich (obok F. Chopina i H. Wieniawskiego). W historii muzyki zapisał się głównie jako twórca utworów fortepianowych (zarówno wirtuozowskich, jak i o przeznaczeniu dydaktycznym), ma jednak też w swym dorobku m.in. operę, balet, dwa koncerty (fortepianowy i skrzypcowy) oraz utwory na skrzypce z towarzyszeniem fortepianu. Specjalne miejsce zajmują popularne w tamtych czasach cykle utworów fortepianowych na cztery ręce. Wśród wielu kompozycji należących do tego nurtu szczególne miejsce zajmują Album espagnol op. 21 i Neue spanische Tänze op. 65. To dwa, spośród trzech cykli utworów w dorobku Moszkowskiego stylizowanych na muzykę hiszpańską. Za życia twórcy cieszyły się one największą popularnością zarówno wśród wykonawców, jak i krytyków. Kompozytor mistrzowsko wyważa proporcje pomiędzy popisem wirtuozowskim w grze na fortepianie a pełną temperamentu specyfiką muzyki iberyjskiej. Kompozycja 5 Waltzer op. 8 jest przykładem muzyki salonowej XIX w., w której niczym w dźwiękowym kalejdoskopie tematy taneczne tworzą barwny i bogaty charakter muzycznego potpourri. Sentyment do muzyki polskiej (wynikający częściowo z pochodzenia, o czym świadczyć może choćby zaangażowanie w ideę budowy gmachu Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego, a częściowo z miłości do muzyki F. Chopina, która stanowiła podstawę repertuaru pianistycznego Moszkowskiego) objawia się w Polnische Volkstänze op. 55. Kompozytor połączył dźwiękową tradycję prostoty brzmienia chopinowskich mazurków, z sentymentalnym charakterem osiemnastowiecznych polonezów (co szczególnie słychać w opracowaniu poloneza Pożegnanie ojczyzny M.K. Ogińskiego) i błyskotliwych rozwiązań fakturalnych typowych dla muzyki tamtych czasów.

Karolina Gołębiowska



 
<< pierwsza < poprzednia 51 52 53 54 55 56 57 następna > ostatnia >>

Strona 52 z 57

Aktualności

Prezentacja T.K. Kozłowskiego pt. „Karol Lanckoroński – globtroter, kolekcjoner i mecenas znad Dniestru i Dunaju”

23.10 (czwartek) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Spotkanie z M. Rapnickim połączone z prezentacją najnowszej książki poetyckiej „Koliber”
Prowadzenie spotkania: R. Gawłowski

23.10 (czwartek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy.
Spotkanie transmitowane online

Czytanie performatywne z cyklu „Bajki ze Stumyślowego Lasu” i promocja książki H. Koczana pt. „Lustra Pana B.”

24.10 (piątek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Międzynarodowa Konferencja Aforystyczna „Magnum In Parvo”

25.10 (sobota) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Wernisaż wystawy B. John pt. „dywan wschodów i zachodów” w ramach Międzynarodowej Konferencji Aforystycznej „Magnum In Parvo”

25.10 (sobota) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert M. Szlezera (fortepian) pt. „Chopin z bliska” program 3 – listy Fryderyka Chopina
Prowadzenie: J. Adamowski

27.10 (poniedziałek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy
Koncert transmitowany online

Spotkanie z cyklu Dowód Tożsamości. Gościem będzie W. Krzystek
Koncepcja spotkań i prowadzenie: E. Gil-Kołakowska
W części muzycznej: J. Konieczny – wokal, ukulele

28.10 (wtorek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert ze słowem o muzyce
P. Gładki – skrzypce
M. Hanus-Kobus – fortepian
A. Łuszczak – fortepian
Prowadzenie: I. Strzelewicz-Ziemiańska

29.10 (środa) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Towarzystwo Wagnerowskie we Wrocławiu, spotkanie

30.10 (czwartek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert pt. „Od baroku do Mozarta”
M. Górniak – sopran
T. Trehub (Ukraina) – fortepian, flety barokowe
L. Derkacz – skrzypce
A. Derkacz – skrzypce
J. Olczyk – kontrabas
I. Stavnichuk – fortepian

3.11 (poniedziałek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert fortepianowy pt. „Muzyczna podróż po Europie na 4 ręce”

4.11 (wtorek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Spotkanie prezentujące 16 i 17 numer kwartalnika artystyczno-literackiego „Format Literacki”

5.11 (środa) 2025 r. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert K. Podorskiej pt. „Śladami Chevaliera” – wieczór z muzyką w duchu francuskiej elegancji
Przy fortepianie: M. Słowikowski

6.11 (czwartek) br. o godz. 16.30
Wstęp wolny. Zapraszamy

Spotkanie z H. Kuropatnicką-Salamon
W części muzycznej: C. Schnathorst – fortepian, wokal

6.11 (czwartek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert pt. „Spotkania gitarowe”

7.11 (piątek) br. o godz. 17.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Wieczór literacki S. Kalus pt. „Pamięć a odchodzenie bliskich”
Prowadzenie: J. Tkaczyk

8.11 (sobota) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

polska flaga Koncert z okazji Narodowego Święta Niepodległości
D. Stoklosa – tenor
M. Michalski – fortepian

11.11 (wtorek) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Wykład M. Dyżewskiego pt. „Muzyczne perły polskiego Średniowiecza”
Reżyseria dźwięku: Z. Jędrych

12.11 (środa) br. o godz. 17.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Premiera książki poetyckiej A. Lizakowskiego pt. „56 wierszy polsko-amerykańskich”
Prowadzenie: P. Janicki
W części muzycznej: M. Zub – fortepian

13.11 (czwartek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert pt. „Oboe and Clarinet Duo Recital”
Y.K. Lee – obój
Y.J. Kim – klarnet
I.Y. Kim – wioponczela
B. Sas – fortepian

14.11 (piątek) br. o godz. 18.00
Wstęp z zaproszeniami

Koncert gitarowo-wokalny L. Kopcia pt. „Przeboje, które nie przemijają oraz piosenki autorskie”

15.11 (sobota) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert K. Górny-Dziewior (skrzypce) i M. Dziewiora (fortepian) pt. „Skrzypce i fortepian”
Prowadzenie: J. Adamowski

17.11 (poniedziałek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy
Koncert transmitowany online

Wieczór autorski W. Kałamarskiej połączony z premierą książki poetyckiej „Struktury”
W części muzycznej: zespół Kałamarscy i Przyjaciele

18.11 (wtorek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert dyplomantów

19.11 (środa) br. o godz. 15.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert z cyklu „Młodzi wykonawcy”
Prowadzenie: A. Olszewska

19.11 (środa) 2025 roku o godz. 17.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Premiera książki I. Starzec pt. „Brzmienia Wrocławia. Rozmowy w wielu tonacjach”
Prowadzenie: A. Bielecki
W części muzycznej zespół Artrio:
B. Solnicka – skrzypce
E. Dymek-Kuś – wiolonczela
Magdalena Just – harfa

20.11 (czwartek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy.
Spotkanie transmitowane online

Premiera książki K. Rudowskiego pt. „Popołudnie Fausta”
Prowadzenie: A. Saj

21.11 (piątek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy.
Spotkanie transmitowane online

Koncert pt. „To były piękne dni...”
I.T. Zagórska – śpiew, słowo wiążące
O. Rudek – śpiew
N. Boczniewicz – śpiew
N. Czekanowska – fortepian
R. Boczniewicz – skrzypce
D. Czekanowski – perkusja

22.11 (sobota) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Spotkanie z J. Barańczakiem połączone z premierą książki poetyckiej „Jeszcze stoimy”
Prowadzenie spotkania: R. Gawłowski

26.11 (środa) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy.
Spotkanie transmitowane online

Koncert duetu kameralnego
K. Yakovleff – klarnet
K. Filipowicz – fortepian

27.11 (czwartek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Recital fortepianowy A. Lipiak pt. „Muzyka dla duszy”

29.11 (sobota) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert pt. „W Adwentowym nastroju”

2.12 (wtorek) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Premiera książki J. Świłły pt. „Zamierzch”
prowadzenie: K. Maliszewski
opracowanie muzyczne: L. Olbiński – kontrabas

2.12 (wtorek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy.
Spotkanie transmitowane online

Wykład I. Strzelewicz-Ziemiańskiej pt. „Maria Pawlikowska-Jasnorzewska poetka miłości”
W części muzycznej:
I. Dobiejewska – skrzypce
D. Dziubek – fortepian

4.12 (czwartek) br. o godz. 17.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert mikołajkowy uczniów Akademii Suzuki Wrocław

5.12 (piątek) br. o godz. 17.00
Koncert zamknięty

Koncert pt. „Młoda Scena”
S. Moscogiuri – gitara klasyczna
Dyrektor artystyczny: F. Bottigliero

8.12 (poniedziałek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Wykład prof. J. Miodka pt. „Ekspresja w języku”

11.12 (czwartek) 2025 r. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy
Spotkanie transmitowane online

Finisaż wystawy malarstwa A.M. Fusaro pt. „Okno do wszechświata. 20 lat twórczości artystycznej”
W programie projekcja filmu oraz prezentacja strojów retro

12.01 (poniedziałek) 2026 r. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy