| Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu, Towarzystwo Wagnerowskie we Wrocławiu zapraszają na spotkanie z autorami książki pt. "Wrocławskie Megaopery Ewy Michnik w fotografii Marka Grotowskiego"Prowadzenie Grzegorz Chojnowski 
 Ewa Michnik i Marek Grotowski. „Wrocławskie megaopery” (okładka) [pdf] 
Album poświęcony jest historii spektakularnych przedstawień operowych realizowanych w latach 1997 – 2016 w ramach Opery Wrocławskiej, nawiązujących do tradycji europejskich widowisk muzycznych “open air”.
 Ewa Michnik urodziła się w 1943 roku w Bochni, w rodzinie lekarskiej. Studiowała teorię muzyki, wychowanie muzyczne oraz dyrygenturę w Akademii Muzycznej w Krakowie. Odbyła także studia uzupełniające u dyrygenta i pedagoga Hansa Svarowsky'ego w Austrii. Swój pierwszy koncert symfoniczny poprowadziła w 1969 roku w Filharmonii Krakowskiej, dyrygując Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia i TV w Krakowie. Pracowała jako dyrygent w Filharmonii w Zielonej Górze (1972-1978), była dyrektor naczelną i artystyczną Opery i Operetki w Krakowie (1980-1995) i Opery Wrocławskiej (1995-2016). Była także pedagogiem Akademii Muzycznej w Krakowie, uzyskując kolejne stopnie naukowe i otrzymując w 2000 roku tytuł profesora zwyczajnego. Ewa Michnik to wizjonerka z odwagą podejmująca niekonwencjonalne decyzje, dbająca o rozwój młodych artystów śpiewaków i bezgraniczne oddająca się swojej życiowej pasji – sztuce operowej. W ciągu 47-letniej kariery dyrygenckiej poprowadziła ponad 2100 koncertów i spektakli operowych w kraju i za granicą. W Operze Wrocławskiej zaprezentowała publiczności 144 premiery operowe i baletowe. Wśród dyrygowanych przez nią premier za najważniejsze w swej karierze artystycznej uważa sceniczne prawykonanie opery Romana Palestra Śmierć Don Juana (Kraków 1991), a także realizację nie granych we Wrocławiu od czasów II wojny światowej oper Richarda Straussa-Kobieta bez cienia (2009), Kawaler Srebrnej Róży (2014). Jako pierwsza Europejka i druga na świecie kobieta-dyrygent, poprowadziła cała tetralogie Richarda Wagnera Pierścień Nibelunga (Wrocławska Hala Stulecia 2003-2006) – jedno z najwspanialszych dzieł w literaturze muzycznej. Marek Grotowski pracę fotoreportera, przynoszącą mu wiele satysfakcji, zaczął w 1965 roku w prasie wrocławskiej. Najpierw był tygodnik ,,Wiadomości”, potem: „Sprawy i Ludzie”, ,,Wieczór Wrocławia” i ,,Słowo Polskie Gazeta Wrocławska”. Równocześnie zaczął współpracować z wrocławskimi teatrami i odnalazł swoją wielką pasję. Fotografował przedstawienia w Teatrze Współczesnym, Teatrze Lalek, Operetce, Teatrze Polskim, Pantomimie Wrocławskiej, przez 30 lat spek- takle Opery Wrocławskiej. Współpracował z wieloma wspaniałymi reżyserami. Bardzo sobie cenił kontakt z Henrykiem Tomaszewskim, Helmutem Kajzarem, Kazimierzem Braunem, Leszkiem Mądzikiem czy Michalem Znanieckim. Utrwalił w sumie około 3000 spektakli i dzięki temu stał się specjalistą od zdjęć teatralnych. ,,Chwile spędzone w teatrze to czas wyjątkowy, czas magii, piękna tajemnicy i wciąż mam wrażenie, że artyści to tacy lepsi ludzie, ciekawsi, których mam szansę dzięki tej pracy obserwować” - powiedział kiedyś w wywiadzie. 
Grzegorz Chojnowski. Dziennikarz, publicysta. Anglista i polonista. Laureat odznaki Zasłużony dla Kultury Polskiej. Pracuję w Polskim Radiu Wrocław, od 1 stycznia 2015 jestem szefem tematycznego cyfrowego Radia Wrocław Kultura. Wcześniej była TVP.
 | 
 Spotkanie transmitowane online
 Spotkanie transmitowane online Koncert transmitowany online
 Koncert transmitowany online Koncert z okazji Narodowego Święta Niepodległości
 Koncert z okazji Narodowego Święta Niepodległości Koncert transmitowany online
 Koncert transmitowany online Spotkanie transmitowane online
 Spotkanie transmitowane online Spotkanie transmitowane online
 Spotkanie transmitowane online Spotkanie transmitowane online
 Spotkanie transmitowane online Spotkanie transmitowane online
 Spotkanie transmitowane online Spotkanie transmitowane online
 Spotkanie transmitowane online